تفاوت کاشی و سرامیک در چیست؟
نوشته شده توسط : پرنیان

کاشی و سرامیک از پرکاربردترین مصالح در ساختمان به شمار می‌روند و شباهت بسیار زیادی با هم دارند به طوری که تشخیص آن‌ها از هم دشوار به نظر می‌رسد. در واقع ماهیت هر دو از خاک رس است ولی در تولید آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. در این مطلب از پرنیان قصد داریم تا به بررسی تفاوت کاشی و سرامیک بپردازیم. ابتدا هر یک از این مصالح را به صورت جداگانه معرفی می‌کنیم و سپس تفاوت‌های آن‌ها را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کاشی چیست؟

کاشی‌ نوعی سنگ مصنوعی و جزو مصالح ساختمانی است که در تولید آن از ده‌ها نوع ماده معدنی و آلی استفاده می‌شود. کاشی‌ها نقش اساسی در ساخت ساختمان‌های امروزه دارند و جزو محبوب‌ترین نوع مصالح در زیباسازی فضای ساختمان به شمار می‌روند. کاشی‌ها ابعاد گوناگونی دارند و دارای ضخامتی برابر با چند میلی‌متر هستند. کاشی‌ها از دو قسمت استخوان‌بندی یا سفال و لعاب تشکیل می‌شوند. بخش لعاب ظاهر کاشی است و رنگ‌آمیزی کاشی روی این قسمت انجام می‌شود.

مواد اولیه در تهیه کاشی

پایه اصلی در تولید کاشی خاک رس است و مواد مختلفی در هنگام تولید خشت اولیه کاشی، با آن مخلوط می‌شود. هر یک از این مواد معدنی و آلی برای بهبود ویژگی‌های کاشی به بِیس اولیه آن اضافه می‌شوند و با وجود هر کدام، کیفیت محصول نهایی تغییر خواهد کرد. اغلب مواد مورد استفاده در ساخت و تولید کاشی، به صورت دانه‌درشت و سنگی هستند که ابتدا این مواد اولیه را توسط آسیاب‌های بزرگ خرد کرده و ریز می‌کنند و سپس به ملات کاشی اضافه می‌شود.

مواد مورد استفاده در تولید خشت کاشی مشتمل بر سه نوع هستند: ۱. مواد اولیه پلاستیک ۲. پر کننده ۳. کمک ذوب‌ها

مواد اولیه پلاستیک همان خاک رس است که خاصیت شکل‌پذیری به کاشی داده و با وجود آن، کاشی به شکل‌های گوناگون تولید می‌شود. بِیس اولیه تمامی کاشی‌ها از خاک‌های رس متفاوت با درصد مواد متفاوت است.

 

برای مطالعه ادامه مطلب در  لینک زیر وارد شوید :

 

تفاوت کاشی و سرامیک در چیست؟





:: برچسب‌ها: تفاوت کاشی و سرامیک , کاشی , سرامیک , خرید کاشی , خرید سرامیک ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: